אדם בתוך עצמו הוא גר. לפעמים עצוב או מר הוא, לפעמים הוא שר,
לפעמים פותח דלת לקבל מכר אבל אבל לרוב, אדם בתוך עצמו נסגר.

(שלום חנוך)
 
 


מצגות

חזרה לעמוד הקודם >>

 
מצגת זו מתארת את הדרך בה נבנים יחסים בטוחים בין מורה לתלמיד. יחסים סדירים ומתמשכים, שילדים מקיימים עם המורה, מתפתחים למודל פנימי של יחסי גומלין רגשיים, מודל המכיל רגשות, אמונות וציפיות. מורה נגישה לילד כאשר הוא זקוק לה, מורה המזהה את איתותיו כשהוא מתקשה, מגיבה ברגישות לצרכיו, מכוונת, מדריכה ומסייעת לו בעת קושי, תפתח את הביטחון שלו בנגישות שלה בעת צורך.
(המצגת מבוססת על עבודת הדוקטורט של צבי מרק)




 
המצגת מתארת את תפקודם וקשייהם של תלמידים ליקויי למידה. תלמידים ליקויי למידה מגלים הפרעות ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות: קריאה, כתיבה וחשבון, ובשימוש בהם. זאת עקב שיבושים בתהליכים קוגניטיביים שהבסיס המשוער להם הוא ליקוי בתפקודי המוח. הם מגלים קשיים בתפקוד השפה והחשיבה, בתפיסה, בהתמצאות במרחב ובזמן, בזיכרון, בקשב וריכוז, בתפקוד מוטורי, בתיאום תפיסתי תנועתי, בארגון.



 
המצגת מתייחסת למצוקת ההורות בעידן המודרני. דמות הבוגר בעידן הנוכחי. סמכות הורית התומכת בעצמאות והתפתחות אישית. לשם כך מתארת חשיבות תקשורת רגשית של ההורים והמתבגרים.



 
המצגת מתארת מהו טיפול פסיכולוגי. טיפול פסיכולוגי הנו קשר של שיחות, משחק שמטרתו לעזור לילדים, מתבגרים, מבוגרים, משפחות וזוגות המרגישים שיש להם קושי, מצוקה.


 
 המצגת מתארת פחד מהו? ומהם תפקידי הפחד. פחד זו תגובה רגשית טבעית של הירתעות מסכנה מסוימת, מציאותית או שאינה מציאותית. מרחיק מסכנה- הפחד הנו רגש לא נעים, כדי להפחית אותו התגובה הטבעית הינה להתרחק מהגורם המעורר אותו. הכנה להתמודדות עם הסכנה- הגוף מגיב לפחד בעוררות פיזיולוגית, הזרמת אדרנלין וכך הפחד מקדם מוכנות פיזיולוגית לתגובה.



 
המצגת מתארת את תחומי ההתפתחות של הילד המתבטאים במספר תחומים בעת ובעונה אחת: התפתחות פיזית- התפתחות מוטורית, חושית, מבנים מוחיים. התפתחות שכלית-מיומנויות, תפיסות, ייצוגים מנטאליים.התפתחות רגשית וחברתית-יצירת קשרים בינאישיים, גיבוש הדימוי העצמי, גיבוש נפרדות-אני מול האחר העולם.


 

 
לייבסיטי - בניית אתרים