אדם בתוך עצמו הוא גר. לפעמים עצוב או מר הוא, לפעמים הוא שר,
לפעמים פותח דלת לקבל מכר אבל אבל לרוב, אדם בתוך עצמו נסגר.

(שלום חנוך)
 
 


השתלמות למורים וצוותי הוראה

חזרה לעמוד הקודם >>
 "יחסי מורה-תלמיד כ"בסיס בטוח" לרווחתו הרגשית של הילד,
למחויבותו האקדמית ולתפקודו בבי"ס"


 
ההשתלמות תציג את המנגנונים, הכלים המבססים יחסים בטוחים בין מורה לתלמיד. תפרט ותדגים דרכים ליישם מנגנונים אלה בכיתה. תציע מיומנויות לחקר צרכי התלמיד כפרט ודרכי התאמת מענה לצרכים אלו במסגרת הקבוצתית בכיתה. ההשתלמות תאפשר התנסות חוויתית במיומנויות שיתוארו. התפיסה, המושגים והמיומנויות המוצעים מבוססים על ניסיון רב שנים שלי בשדה כפסיכולוג חינוכי במערכות חינוך, כמנהל שירות פסיכולוגי וכמדריך של פסיכולוגים. כמו כן ההמשגה והמנגנונים מעוגנים בתיאוריה העוסקת באיכות יחסי הורה ילד, תיאוריית ההתקשרות, שחקרה במשך עשרות שנים את דרכי התהוות יחסי הורה ילד והורחבה בשנים אחרונות ליחסי מורה תלמיד. תיקוף התפיסה בארץ בוצע במחקר שנערך בנושא במסגרת עבודת הדוקטורט שלי.

מטרות ההשתלמות:
יצירת מרחב בהשתלמות שיאפשר חקר וגילוי ה"בסיס הבטוח" / ה"לא בטוח" האישי, מפגש עם חוויות והתנסויות אלה. מתוך כך המשגת התפיסה.

הכרת מנגנונים המבססים יחסים בין פסיכולוג למורה ובין המורה לתלמיד: האחד - זמינות רגשית של הפסיכולוג והמורה ופירוט הממדים השונים המרכיבים את המנגנון, האחר - התכוונות והתאמה למטרות משותפות.

פירוט עקרונות יישומיים המאפשרים יישום הרעיונות והמושגים בתהליך עם המורה ובהתאם בכיתה בצורה שתאפשר עשייה חינוכית איכותית שתעניק לתלמידים את ההתנסויות הדרושות להם כדי לצמוח אקדמית, חברתית ורגשית.




 
התנסות חוויתית ותרגול שיאפשרו למידה מגוונת ומותאמת אישית.

Ω לנוחיות הכותב נעשה שימוש בלשון יחיד זכר, כמובן המדובר בתלמידות ותלמידים, מורות ומורים.


 

 
לייבסיטי - בניית אתרים